• Skip to secondary menu
  • Skip to content
  • Skip to primary sidebar

bellart.fi

  • Etusivu
  • Tietoa blogistamme

Verkkokauppojen asiakaspalautteet auttavat seulomaan jyvät akanoista

marraskuu 27, 2019 by Benny

Verkkokauppojen saamiin asiakaspalautteisiin kannattaa tutustua huolella, sillä ne auttavat seulomaan jyvät akanoista ja parhaimmillaan jopa löytämään suoranaisia timantteja. Asiakaspalautteisiin tutustuminen siis kannattaa. Tarjoamme tässä postauksessa vinkkejä verkkokauppojen asiakaspalautteiden hyödyntämiseen.

Hyödynnä TrustPilot

Monet yritykset ja tuotteet asiakaspalautteineen löytyvät TrustPilotista, jossa palautteita on annettu runsain mitoin. Jos siis haluat nähdä jonkin tietyn yrityksen tai tuotteen saamat asiakaspalautteet, tarkista ensimmäiseksi, löytyykö yritys tai tuote TrustPilotista.

Näiden asiakaspalautteiden lukeminen on helppoa, sillä jo tähtimerkintä kertoo nopeasti mitä mieltä asiakkaat ovat tuotteesta tai yrityksestä olleet. Otetaan esimerkiksi vaikkapa Supersaver.fi-palvelu. Kun kirjoitat TrustPilotin hakukoneeseen hakusanaksi ”Supersaver.fi”, löydät nopeasti kyseisen edullisia matkoja tarjoavan palvelun saamat asiakasarvostelut. Tällä hetkellä Supersaver.fi on saanut kaikkiaan reilut 9 700 arvostelua ja sillä on 3,5/5 tähteä, mikä on keskitasoinen tulos. 31% arvostelun jättäneistä asiakkaista on arvioinut palvelun erinomaiseksi, 33% hyväksi, 17% keskitasoiseksi, 10% välttäväksi ja 8% huonoksi.

TrustPilotissa Supersaver.fi-palvelua on kritisoitu esimerkiksi sen kankeasta ja epäselvästä ruumaan menevien matkatavaroiden valintaprosessista. Toisaalta moni asiakas tuntuu olevan sitä mieltä, että lippujen ostaminen Supersaver.fi-palvelusta on helppoa, nopeaa ja selkeää. Palvelu on kuitenkin saanut eräältä käyttäjältä vain 1/5 tähteä. Tämä käyttäjä koki, että palvelu tyrkytti erilaisia kuluja joka välissä ja että palvelun struktuuri oli epäselvä. Esimerkiksi maksettaessa luottokortilla veloitetaan maksutavan vuoksi asiakkaalta lisäkuluja.

Hyödynnä verkkokaupasta löytyvät asiakaspalautteet

Monista verkkokaupoista löytyy myös suoraan asiakkaiden jättämiä asiakaspalautteita. Nämä ovat erityisen näppäriä, sillä niistä näkee suoraan, mitä mieltä asiakkaat ovat olleet tietystä tuotteesta tai ostotapahtumasta. Saat osviittaa siitä millaisesta tuotteesta on kyse. Esimerkiksi käytettyjä ja käsintehtyjä tuotteita myyvässä Etsyssä on tehokas palautejärjestelmä, jonka avulla jyvät sekä suoranaiset timantit erottuvat helposti joukosta.

Muista myös itse antaa asiakaspalautetta

Käydessäsi kauppaa netissä on tärkeää, että muistat itsekin antaa asiakaspalautetta toteutuneista kaupoista. Etenkin Etsyn kaltaisissa nettikaupoissa tämä on erityisen tärkeää. Muut käyttäjät hyötyvät rehellisistä palautteista ja hutiostosten määrä vähenee. Samalla myyjät, joiden tuotteet eivät vastaa kuvauksia tai jotka toimivat epärehellisin periaattein, karsiutuvat nopeasti Etsystä ostajien osatessa karttaa heitä.

Filed Under: Yleinen

Primary Sidebar

Uusimmat viestit

  • Verkkokauppojen asiakaspalautteet auttavat seulomaan jyvät akanoista
  • Ruokaostokset näppärästi verkon kautta
  • Pelihuone kuntoon
  • Mistä löydän vintagea netistä?
  • Missä voisin myydä omia käsintehtyjä tuotteitani netissä?
  • Kuinka ostan käsintehtyjä tuotteita turvallisesti Etsystä?
  • 3 vinkkiä hyvien löytöjen tekemiseen Etsyssä
  • 2 aarreaittaa sinulle, joka haluat ostaa käsintehtyjä tuotteita netistä

Galleria

Copyright © 2022 · Lifestyle Pro on Genesis Framework · WordPress · Log in